مکرون: تشدید فشار بر ایران بی فایده است-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

مکرون: تشدید فشار بر ایران بی فایده است

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهبرد فشار بر ایران را بی فایده و تنها موجب افزایش تنش در منطقه دانست.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 25
کد خبر: ۲۳۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت که راهبرد فشار به ایران تنها به افزایش تنش در منطقه منجر خواهد شد.

 

ماکرون گفت: وقت آن رسیده است که مذاکرات بین ایران و ایالات متحده و کشورهای بزرگ از سرگرفته شود. هدف از مذاکرات باید رفع تمام تحریم های ایران باشد.

 

امانوئل ماکرون خطاب به حاضران در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت:«پس از آن‌که آمریکا از توافق هسته‌ای وین [برجام] خارج شد، من یک چارچوب جامع را ارائه کردم که می‌تواند به حفظ و تکامل برجام و اجرای آن با رویکردی گسترده‌تر کمک کند. بدین ترتیب برجام می‌تواند فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی این کشور را نیز در بر گیرد.»

 

رئیس‌جمور فرانسه که روز گذشته طی بیانیه‌ای مشترک با سران انگلیس و فرانسه، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد، در ادامه گفت: «در ماههای اخیر شاهد تشدید مستمر تنش‌ها در منطقه بوده‌ایم و حملات 14 سپتامبر [23 شهریور] علیه عربستان نیز وضعیت را به وضوح تغییر داده است. ما اکنون با خطر درگیری بر اثر اشتباهات محاسباتی یا واکنش‌های نامتناسب مواجه هستیم.»

 

وی هشدار داد: «صلح می‌تواند قربانی یک اشتباه محاسباتی یا واکنش نامتناسب شود. پیامدهای درگیری در منطقه بسیار سنگین است و شرایط به‌گونه‌ای شده که گویی در لبه پرتگاه هستیم.»

 

ماکرون در خصوص راهکار خود برای عبور از این شرایط گفت: «من عمیقاً بر این باورم که زمان آن رسیده که مذکرات بین آمریکا،‌ ایران، امضاکنندگان برجام و کشورهای منطقه که بیش از همه نیازمند امنیت و ثبات هستند، آغاز شود.»

 

وی در مورد شرایط و اهداف مذاکرات مد نظر خود اظهار داشت: «اول از همه باید اطمینان حاصل شود که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. دوم اینکه بحران یمن باید حل و فصل شود. سوم اینکه یک طرح امنیت منطقه‌ای که بحران‌های دیگر منطقه و همچنین امنیت دریانوردی را در بر گیرد، تدوین شود و بالاخره اینکه همه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برداشته شود.»

 

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «من به هیچ وجه ساده‌لوح نیستم و به معجزه هم اعتقادی ندارم، اما معتقدم برای دستیابی به صلح باید شجاعت داشت. آمریکا،‌ ایران و امضاکنندگان برجام باید این شجاعت را از خود نشان دهند.»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
دمت گرم
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار